jak-usetrit-pri-nakupovani-online

3 způsoby jak nakupovat v e-shopech se slevou

Posted by

Statistiky hovoří jasně: Češi si oblíbili nakupování přes internet a odhodlávají se k němu stále častěji. Důvody jsou jasně patrné: je to zkrátka pohodlnější. Zboží si vybereme z pohodlí domova (navíc s možností srovnání nabídek desítek prodejců na jednom místě, k tomu se ještě dostaneme), k dispozici máme v drtivé většině případů zákaznické recenze, cena je stejná, někdy dokonce nižší než v kamenném obchodě a nákup nám přivezou až ke dveřím. Jinými slovy: samé výhody! A co kdyby se při tom všem navíc dalo ještě výrazně ušetřit a nakupovat s pořádnou slevou? To už by se ke kliknutí na tlačítko „přidat do košíku“ nechali jistě přemluvit i ti, kterým zatím slovo e-shop nic moc neříkalo.

Trocha aktuální e-shopové statistiky

Podle průzkumů nejčastěji zamíří Češi do internetových e-shopů pro oblečení, to zde nakupuje až 40 % z nás. Teprve na druhém místě se umístily tradiční bílé spotřebiče, tedy domácí elektronika jako například pračky, lednice apod. Následují hračky či kosmetika, především parfémy. Velmi oblíbené jsou také nákupy mobilních telefonů, notebooků a dalších přístrojů, stejně jako poukazy na různé zážitky nebo vstupenky a kulturní akce. Celkem podle očekávání nakupují přes internet spíše mladší ročníky, nejčastěji to jsou lidé ve věkové kategorii 25-34 let (online nákupy využívá až 70 procent z nich).

Stejně tak není žádným překvapením, že mezi seniory nakupuje tímto způsobem pouze 8 % zákazníků. Poměr pohlaví je zhruba stejný. Zatímco muži však většinou zamíří do e-shopů již pro konkrétní výrobek či službu a méně podléhají spontánním nákupem, ženy častěji „brouzdají“ a nakonec si vyberou to, co jim náhodně padne do oka.

Jak tedy získat slevu

Není divu, že při tak masivní oblibě e-shopů roste i konkurenční boj jednotlivých provozovatelů a obchodníci se předhánějí v tom, jak přitáhnout zákazníky právě na své stránky. Jednou z cest, které k tomu vedou, je bohatá nabídka různých slevových akcí nebo věrnostních programů, které zákazníky odměňují za věrnost a nabízejí jim různé dárky či bonusy motivující k dalšímu nákupu. Pro zákazníka je pochopitelně důležité vědět, zda se mu takové „slevy“ skutečně vyplatí. Kdo by nechtěl nakoupit s pořádnou slevou? V následujících řádcích proto poradíme, jak vždy nalézt tu nejvýhodnější cenu.

Heuréka! Aneb žádné překvapení

Při nákupu konkrétního produktu často nejsou výjimkou situace, kdy zjistíme, že daný výrobek nabízí hned několik e-shopů za různou cenu. Jenže procházet si jeden e-shop za druhým a porovnávat cenové nabídky není samozřejmě v moci žádného zákazníka. Právě z toho důvodu se již před lety objevily první tzv. srovnávače cen, které jsou založeny na porovnání cen stejného zboží. Výrazně tak usnadňují zákazníkovi nákupní proces a především šetří čas. Na jednom místě totiž zobrazí kompletní nabídku všech (nebo přinejmenším většiny) e-shopů, které daný produkt nabízejí. Zákazník si pak jednoduše vybere zboží, které mu svou cenou nejvíce vyhovuje.

Mezi nejznámější srovnávače zboží patří:

Cashback weby – využijte je naplno!

Tzv. cashback portály jsou další z možností, které zákazníkům pomáhají ušetřit při elektronických nákupech. V posledních letech jich stále přibývá a jejich obliba rychle stoupá. Fungují na jednoduchém principu: e-shopy zaregistrované do systému cash-backů své zákazníky odměňují vrácením určitého podílu z ceny zakoupeného zboží, nejčastěji kolem 2 až 10 %.

Abyste takovou slevu získali, stačí se zdarma zaregistrovat na vybraném portále a následně nakupovat pod svým profilem. Spolupráce je výhodná pro obě strany: cash-back portál totiž přivede e-shopu nové zákazníky a ten za každý uskutečněný nákup zaplatí provozovateli cash-backu předem danou provizi. No a zákazník odchází spokojen s pocitem, že nakoupil výhodněji.

Cashback weby:

Nejvíce se využívání cashback webů vyplatí pokud nakupujete na internetu pravidelně. Podívejte se také, zda váš oblíbený eshop patří na seznam partnerských eshopů, ze kterých získáte část nákupu zpět.

Slevové kupóny

Další možnost jak snížit cenu v eshopu je použití slevových kupónů. Jistě jste si všimli, že při objednávání či platbě zboží máte obvykle možnost vložit kód slevového kupónu. Můžete tak často snížit cenu i o více než 10 %. Toto je opravdu jednoduchý způsob jak snadno ušetřit – nemusíte se nikam registrovat, pouze zkopírujete kód kupónu a vložíte.

Webové stránky, kde naleznete slevové kupóny:

 

Pokud se Vám článek líbil, pošlete odkaz přátelům a ukažte jim jak můžou snadno ušetřit 🙂

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *